REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY

Zapraszamy do zapisów DZIECI i MŁODZIEŻY na TERAPIE SPECJALISTYCZNE na rok szkolny 2024/2025.


W ramach naszych usług możecie Państwo skorzystać z:

-Terapii integracji sensorycznej

-Terapii psychologicznej

-Terapii ręki

-Terapii TUS (Trening Umiejętności Społecznych) grupowej lub indywidualnej

-Terapii w sali doświadczania świata

-Terapii wybiórczości pokarmowej


Zapraszamy dzieci ze zdiagnozowanymi potrzebami w określonym zakresie, a także przed diagnostyką.
W przypadku braku diagnozy, terapia może zostać poprzedzona w zależności od potrzeb pełną diagnostyką lub indywidualnymi konsultacjami ze specjalistą.

Miejsce terapii (w zależności od dostępnych terminów):
Gabinety na ul. Morskiej 8 lub Gabinet na ul. Gajowej 34, BYDGOSZCZ


WYPEŁNIJ FORMULARZ I ZAPISZ SWOJE DZIECKO NA TERAPIĘ*:


*Po otrzymaniu formularza skontaktujemy się z Państwem telefoniczne, w celu ustaleniu indywidualnego terminu terapii na rok szkolny 2024/2025. Po ustaleniu dokładnego terminu należy dokonać opłaty rezerwacyjnej. Opłata rezerwacyjna stanowi równowartość ceny jednego spotkania, w przypadku rozpoczęcia terapii opłata rezerwacyjna zostaje przesuniętą jako płatność za pierwsze spotkanie terapeutyczne. W przypadku rezygnacji, opłata rezerwacyjna nie jest zwracana.


Jaka terapia dla mojego dziecka?

Każda z terapii jest prowadzona zgodnie z indywidualnymi potrzebami dziecka i jest ukierunkowana na konkretne problemy dziecka. Poniżej znajdą Państwo informację na temat poszczególnych terapii dostępnych w ofercie SENSOZAUR.


Terapia Integracji Sensorycznej (SI)

Jest oparta na Metodzie Integracji Sensorycznej opracowanej przez J. Ayres.
Zakłada, że odpowiednia stymulacja zmysłów bazowych (równowaga, czucie głębokie, dotyk), przyczynia się do lepszej pracy układu nerwowego dziecka. To z kolei pozwala na efektywniejsze przetwarzanie i interpretację bodźców i informacji przez mózg.
Najprościej mówiąc MÓZG dziecka pracuje sprawniej, lepiej rozumie otoczenie i łatwiej przyswaja nowe informacje.

Terapia integracji sensorycznej powinna być poprzedzona diagnozą potrzeb dziecka.

Dla jakich dzieci?

Dzieci ze zdiagnozowanymi zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
Dzieci wrażliwe na bodźce sensoryczne (np. dźwięki, zapachy, światło, ruch itp.)
Dzieci poszukujące „silnych wrażeń”
Dzieci ze zdiagnozowanym ADHD
Dzieci w Spektrum Autyzmu
Dzieci z Dysleksją
Dzieci z trudnościami w nauce
Dzieci z niższą sprawnością ruchową niż rówieśnicy


Terapia psychologiczna dla dzieci i młodzieży

Terapia psychologiczna jest poprzedzana konsultacjami z psychologiem. Po konsultacjach wstępnych psycholog określa kierunek i zakres dalszych działań terapeutycznych.
Terapia jest prowadzona w nurcie Poznawczo-Behawioralnym oraz Humanistycznym z elementami Mindfulness.

Dla jakich dzieci?

Dzieci z problemami w zakresie emocjonalno-społecznym
Dzieci z niską samooceną
Dzieci, które mają problem z przestrzeganiem norm i zasad społecznych
Dzieci z problemami adaptacyjnymi w przedszkolu/szkole
Dzieci wykazujące zachowania agresywne
Dzieci mające problem ze skupieniem uwagi
Dzieci ze zdiagnozowanym ADHD
Dzieci w Spektrum Autyzmu

W ramach pomocy psychologicznej Rodzice mogą również skorzystać z tzw. psychodeukacji, dzięki której uzyskają konkretne narzędzia do pracy z dzieckiem w domu.


Terapia ręki

Prowadzona jest Metodą Integracji Sensorycznej. W pierwszym etapie terapii skupiamy się na rozwoju motoryki dużej, która jest bazą dla motoryki małej. Dopiero kiedy dziecko dobrze radzi sobie z motoryką dużą, zaczynamy intensywniej ćwiczyć motorykę małą. Motorykę małą rozwijamy poprzez pracę dłonią, wykorzystujemy różne masy plastyczne, produkty sypkie itp. Dopiero w końcowej fazie terapii przechodzimy do ćwiczeń z wykorzystaniem kartki i ołówka.

Terapia ręki, powinna być poprzedzona diagnozą potrzeb dziecka.

Dla jakich dzieci?

Dzieci, które nie chcą/ nie lubią rysować, kolorować
Dzieci, które męczą się podczas pisania, rysowania
Dzieci, które nieprawidłowo trzymają ołówek/kredkę
Dzieci, które leżą na biurku podczas rysowania/pisania
Dzieci, które trzymają ołówek/kredkę bardzo mocno lub za słabo


Terapia TUS (Trening Umiejętności Społecznych)

TUS, czyli Trening Umiejętności Społecznych, to zajęcia ukierunkowane na rozwój społeczny i emocjonalny dzieci. W zależności od potrzeb dziecka zajęcia są prowadzone w grupach (odpowiednich do wieku dziecka) lub w formie indywidualnej (1na1).
Przed rozpoczęciem zajęć regularnych odbywają sie spotkania wstępne z rodzicami, na których określane są potrzeby dziecka oraz jego gotowość do udziału w zajęciach TUS (koszt spotkania wstępnego 35 zł).

Dla jakich dzieci?

Dzieci, które mają problemy w budowaniu relacji z rówieśnikami oraz w kontaktach społecznych
Dzieci, które nie radzą sobie dobrze z emocjami
Dzieci, które są nieśmiałe
Dzieci w Spektrum Autyzmu
Dla wszystkich dzieci, które chcą rozwinąć kompetencje społeczno-emocjonalne


Terapia w sali doświadczania świata

Nasza sala doświadczania świata została stworzona tak, aby ułatwiać dzieciom regulację stanu pobudzenia. Dzięki odpowiednio dobranym bodźcom sensorycznym możemy zaktywizować lub wyciszyć układ nerwowy dziecka. Terapia w sali doświadczania świata przyczynia się do lepszego funkcjonowania dziecka w życiu codziennym. Dziecko lepiej radzi sobie z samodzielną regulacją stanu pobudzenia, potrafi się wyciszyć, zrelaksować, odpocząć. Dzieci regularnie uczęszczające na terapię w sali doświadczania świata są spokojniejsze, lepiej radzą sobie z emocjami oraz codziennymi wyzwaniami. Maja większą świadomość własnego ciała, szybciej dostrzegają swoje potrzeby.

W sali doświadczania świata pracujemy światłem i kolorem, wykorzystujemy muzykoterapię i arteterapię oraz elementy plastyki sensorycznej. Dostarczamy dzieciom bodźców proprioceptywnych, odpowiedzialnych za regulację stanu pobudzenia (masaże, dociski itp.). Korzystamy również z opowieści i bajek terapeutycznych.

Dla jakich dzieci?

Dzieci, które mają wysoki stan pobudzenia, nie potrafią się „wyciszyć”, odpocząć
Dzieci, które mają problemy z zasypianiem oraz ze snem
Dzieci doświadczające dużego stresu w życiu codziennym
Dzieci, które mają problem z dostosowaniem stanu pobudzenia do aktualnej sytuacji
Dzieci o większej wrażliwości sensorycznej i emocjonalnej
Dzieci mające problem ze skupieniem uwagi
Dzieci ze zdiagnozowanym ADHD
Dzieci w Spektrum Autyzmu


Terapia wybiórczości pokarmowej

Skierowana jest do dzieci, które mają bardzo ograniczony repertuar żywieniowy, nie akceptują określonych konsystencji, smaków czy zapachów.

Podczas terapii stopniowo „oswajamy” dzieci z tematem jedzenia. Pracujemy nad normalizacją pracy zmysłu dotyku, węchu oraz smaku. Dopiero w kolejnej fazie terapii zaczynamy pracować na konkretnych produktach spożywczych. Podczas terapii podążamy za dzieckiem, dziecko samo decyduje, kiedy jest gotowe na spróbowanie „czegoś nowego”.

Terapię wybiórczości pokarmowej poprzedzamy konsultacjami wstępnymi, w celu określenia dokładnego problemu dziecka.

Dla jakich dzieci?

Dzieci z nadwrażliwością lub słabszą wrażliwością sensoryczną w obszarze twarzy (dotyk, smak, zapach).


WYPEŁNIJ FORMULARZ I ZAPISZ SWOJE DZIECKO NA TERAPIĘ:


W celu uzyskania dodatkowych informacji zapraszamy do kontaktu telefonicznego 664 127 747.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka prywatności
Lubię ciastka!