WARSZTATY MULTISENSORYCZNE SENSOZAUR ©
WARSZTATY MULTISENSORYCZNE SENSOZAUR ©
Warsztaty są oparte na metodzie integracji sensorycznej. Podczas zajęć dzieci doświadczają świat równymi zmysłami. Uczą się i bawią jednocześnie. Wykorzystywane zabawy są odpowiednio wyważone i dostarczają wartościowych bodźców sensorycznych.
Autorski program zajęć, opracowany przez pedagoga-terapeutę SI.
WIEK: 0,5-1,5 roku; 1-3 lata; 0,5-3 lata
WIELKOŚĆ GRUPY: max 6 dzieci (zajęcia w parach DZIECKO+JEDEN RODZIC)
DŁUGOŚĆ ZAJĘĆ: 45 minut (1x w tygodniu)
PROWADZĄCY: Dominika Myszka-Biernacka, Terapeuta SI, Pedagog
O ZAJECIACH:
Dziecko poznaje świat za pomocą zmysłów. Dlatego dostarczanie wartościowych bodźców sensorycznych (zmysłowych), jest bardzo ważne dla rozwoju małego dziecka. Odpowiednia ilość bodźców zmysłowych, pozytywnie stymulujących układ nerwowy dziecka, zapewnia rozwój i sprawne funkcjonowanie mózgu.
Podczas zabaw dzieci rozwijają wszystkie 7 zmysłów:
- Dotyk
- Równowagę
- Czucie głębokie (propriocepcję)
- Wzrok
- Słuch
- Smak
- Węch
Szczególną wagę przywiązuje do stymulacji zmysłów fundamentalnych (dotyku, równowagi i czucia głębokiego), ponieważ pełnią bardzo ważną rolę podczas nabywania przez dziecko nowych umiejętności.
Jak wyglądają zajęcia?
Podczas warsztatów skupiam się na różnych zmysłach. Właśnie dlatego zajęcia są bardzo różnorodne. Można podzielić je na:
- aktywności ruchowe– tory przeszkód, zabawy ruchowe i taneczne, nauka schematu ciała.
- plastykę sensoryczną– tzw. „brudne zabawy”, z wykorzystaniem naturalnych produktów i jadalnych mas sensorycznych, z elementami plastyki.
- relaksację– ćwiczenia wyciszające, uczące uważności.
- poznawanie różnych faktur i tekstur
- zabawy światłem i kolorem
- zabawy umuzykalniające
Co wyróżnia WARSZTATY MULTISENSORYCZNE SENSOZAUR©?
Zajęcia są oparte na moim autorskim programie, zgodnym z aktualną wiedzą na temat integracji sensorycznej i rozwoju dziecka. Wszystkie aktywności dostosowuje do wieku uczestników warsztatów. Wielkość grup pozwala na indywidualną obserwacje dzieci i wychodzenie na przeciw ich potrzebą i zainteresowaniom. Dbam również o estetykę zabaw, która korzystnie wpływa na przetwarzanie sensoryczne dziecka. Zajęcia sensoplastyczne często realizuje w formie tzw. small world. Są to małe sensoryczne światy, wykonane z jadalnych produktów. Dzięki temu, dzieci rozwijają zmysły, a przy okazji poszerzają ogólną wiedzę o świecie (np. o zwierzętach, innych krajach itp.). W warsztaty włączam tematyczne zabawy sensoryczne, co wzbogaca je o walory edukacyjne.
DŁUGOFALOWE KORZYŚCI Z ZAJĘĆ:
Zabawy sensoryczne pozytywnie wpływają na rozwój i pracę mózgu. Rozwijają siatkę połączeń neuronalnych, które decydują o sprawności mózgu. Dzięki temu, mózg uczy się prawidłowego i sprawnego przetwarzania docierających do niego informacji z zewnątrz (bodźców sensorycznych). Jest to niezwykle ważna zdolność mózgu, która pozwala dziecku na naukę kluczowych umiejętności, między innymi takich jak:
- chodzenie
- mówienie
- czytanie
- pisanie
- liczenie
- rozumienie języka
- poprawne stosowanie gramatyki i ortografii
- wyróżnianie figur z tła
- korzystanie z obu rąk jednocześnie
- planowanie sekwencji ruchów
- orientacja przestrzenna
- rozróżnianie prawej i lewej strony
Zajęcia rozwijają umiejętność samoregulacji. Dziecko lepiej sobie radzi z dostosowaniem poziomu pobudzenia do sytuacji. Łatwiej mu się wyciszyć, uspokoić czy skoncentrować.
Wykorzystywanie zabaw sensorycznych do 6 roku życia dziecka, pozytywnie wpływa na jego późniejsze zdolności szkolne i życiowe.